Az Amazon logisztikai működése Európában Amazon Prime (Most), AmazonFresh és Amazon Business

Amazon Európában

Az Amazon az egyik legnagyobb e-kereskedelmi vállalat Európában. Annak ellenére, hogy nincs jelen a legtöbb európai piacon, befolyása hatalmas. Különösen az Egyesült Királyságban és Németországban az Amazon nem szégyellkedik új kezdeményezések elindításával. Itt található további információ az Amazonról Európában.

Az Amazon logisztikai működése Európában
Amazon Prime (Most), AmazonFresh és Amazon Business

Az Amazon ütemterve Európában Az Amazon 1995-ben nyitotta meg weboldalát az Egyesült Államokban, majd három év után megnyitotta digitális kapuit az Egyesült Királyságban és Németországban. Tíz évvel később, 2010 novemberében, az Amazon Olaszországban indult, míg 2011-ben Spanyolország lett Európa legújabb országa, ahol az Amazon külön e-kereskedelmi webhellyel rendelkezik.

A kiskereskedő 2014-ben Hollandiában is elindította az Amazon.nl-t, de ez a webhely különbözött a többitől: a kiskereskedő csak e-könyveket és Kindle e-olvasóját árulta ezen a weboldalon keresztül. 2020 óta a helyzet megváltozott, mivel az Amazon.nl hivatalosan teljes választékkal indult. 2020 végén az Amazon Svédországban is elindította az Amazon.se-t.

2017 decemberében ismertté vált, hogy az Amazon fizikai üzletek megnyitását tervezi Németországban, hasonlóan az USA-ban már meglévő tégla és habarcs üzletekhez.

Az Amazon logisztikai működése Európában
Az Amazon egész Európában 31 teljesítési központból álló hálózattal rendelkezik, amely hét országra oszlik. 2017 áprilisában az Amazon bejelentette, hogy összesen 1300 raktáregységet keres Európa legnagyobb városai közelében, így a legutóbbi mérföldes központokként működhetnek. 2015-ben a kiskereskedelmi vállalat több mint egymilliárd darabot szállított ügyfeleinek az egész kontinensen.

Amazon Prime Európában
Az Amazon online áruházként indult, de most olyan bevételeket is termel, mint az Amazon Web Services tárhelymegoldása és az Amazon Prime fizetős előfizetői szolgáltatása. Ezt a szolgáltatást 2005-ben jelentették be: 79 dolláros éves díj ellenében a tagoknak ingyenes kétnapos szállítást és kedvezményes egynapos szállítási díjakat kínáltak. Két évvel később az Amazon Prime-ot a németországi és az Egyesült Királyságbeli ügyfelek is használhatták, míg Franciaország 2008-ban, Olaszország pedig 2011-ben következett.

Amazon Prime Now Európában
Az évek során az Amazon Prime olyan szolgáltatásokkal bővítette tagsági előnyeit, mint az Amazon Video, a Kindle Owners ‘Lending Library, a Prime Music és az Amazon Drive. Az Amazon Prime Now 2014 decemberében jelent meg, és lehetőséget adott a Prime tagoknak arra, hogy a termékeket egy órán belül 8 dollárért, vagy két órán belül ingyen szállítsák nekik. Miután elindult az Egyesült Államokban, az Amazon Prime Now az Egyesült Királyság több városába, Franciaországba, Olaszországba és Spanyolországba is kiterjedt. 2018 márciusában az Amazon együttműködött a francia Monoprix élelmiszerbolt-kiskereskedővel, hogy élelmiszereket tudjon szállítani a Prime Now ügyfeleinek Franciaországban.

AmazonFresh Európában
Az AmazonFresh az Amazon élelmiszer-kiszállítási szolgáltatása, amelyet 2007-ben indítottak el az Egyesült Államokban. A szolgáltatás az Amazon Prime tagjainak szól, és lehetőséget nyújt a felhasználóknak élelmiszerboltok megrendelésére és házhoz szállításukra ugyanazon a napon vagy másnap. 2016-ban kezdődött az Egyesült Királyságban az AmazonFresh szolgáltatással, amely csak egyes londoni irányítószám-területeken indította el a szolgáltatást. Egy évvel később az AmazonFresh elindult Berlinben, Potsdamban és Hamburgban. 2021-ben az Amazon elindította az aznapi élelmiszer-kiszállítási szolgáltatását Olaszországban és Spanyolországban.

Amazon üzlet Európában
2015 áprilisában az Amazon bejelentette az Amazon Business elindítását, amely egy új, a vállalkozásoknak szánt piac. A szolgáltatás először az Egyesült Államokban, két évvel később pedig az Amazon Business indult az Egyesült Királyságban. Ez volt az első európai piac, ahol az Amazon B2B platformja működött. 2016-ban az Amazon Business elindult Németországban, és 2018-ban az amerikai vállalat úgy döntött, hogy bevezeti üzleti vállalkozások közötti platformját a többi nagy Amazon-piacon: az Amazon Business elindult Franciaországban, Olaszországban és Spanyolországban.

Amazon és alkalmazottak
Európában az Amazon mintegy 50 000 állandó alkalmazottal dolgozik. Minden évben, amikor az üdülési szezon elindult, az Amazon extra ideiglenes alkalmazottakat vesz fel a raktárak kezelésére, mert ez mindig az év legforgalmasabb ideje az Amazon és sok más kiskereskedő számára.

A munkavállalók kezelésével kapcsolatban meglehetősen sok vita alakult ki. Leginkább a vállalat raktározási körülményei és foglalkoztatási gyakorlata érte a kritikát. Párszor az alkalmazottak sztrájkba léptek, hogy jobb fizetést és juttatásokat kapjanak. Például 2013-ban az Amazon Németország munkatársai párszor egynapos sztrájkot indítottak.

Az Amazon hatása Európában
Az Amazon az e-kereskedelem egyik legfontosabb szereplője, sok kis és nagy kiskereskedő figyelemmel kíséri. Ha az Amazon elindít egy bizonyos szolgáltatást, vagy úgy dönt, hogy egy adott termékkategóriára összpontosít, az online kiskereskedelem másodperc töredéke alatt tud erről. Az Amazon döntéseinek többségét bizonyos visszafogottság éri, mivel az Amazon nagy hatással van a piacra, a versenyre és a fogyasztókra. A piaci szereplők attól tartanak, hogy az Amazon egy napon belép a piacukra, és alacsonyabb árakkal, jobb szolgáltatással és gyorsabb szállítással söpri el őket. De az Amazon egyike azoknak a játékosoknak, akik vezetik az e-kereskedelmi táncot. Ha egy bizonyos szolgáltatást (például gyorsabb kiszállítást) kínál, hamarosan sok online kereskedő követi, mert nem akarnak nagyobb piaci részesedést elveszíteni az Amazon részéről.

Related post